MY LIFE ! !

Followers

Visited


Saturday, January 28, 2012

If you can't avoid it, Juz face it .

Hello peeps n haters,

Apa khabar anda sekalian ? sihat ? syukur…

Apa cerita khidupan anda?? Di kampus, kolej, rumah dan sebagainya …
Hidup aku biasa2 saja… Cuma biasa mesti ada pro n cons-nya kan…
Apa2 pun cuba buat yang terbaik supaya setiap hari menjadi hari yang baik dan esok menjadi hari yang lebih lebih lebih baik…

Start abis cuti sem dan bermulah pengajian aku, baru aku sedar begitu banyak asimen n test yang aku nak kena hadap..
Pergh ..! sampaikan aku tido lewat. Aku ni jenis mana leh tido lewat2 nanti ge kelas aku cuma Nampak n ingat bantal saja [okeyh, statement nih memang statement minta penyepak la kn.. haha]. Tapi aku cuba juga untuk tahan dalam kelas walaupun malam tu aku tido lewat. Kalau ikutkan nak ja aku lajak tido aku… hahahaha
Best kot..

Sesibuk aku tak dalah sampai tak ada masa langsung nak enjoy atau rest, enjoy tu yang paling tak leh blah lah… which I mean bila kawan messages @ call ignore ja.. Kalau aku da bf pun tak la sampai aku nak ignore dia wat bodo ja… sekurang2nya mesej la 5 6 mesej pn ok dah. Kalau sampai wat tak tau memang melampau la… Memng dapat backhand lah aku… hahaha

Berbalik kepada apa aku nak katakan ialah di mana pun ada masalah. Tak kira la korang ada di rumah ka, kolej ka, university ka , poli ka n wherever it is masih ada problem yang memang tak boleh di elak . okeayh, macam aku duk kat sini aku dengar ramai merungut itu dan ini. Tak kurang juga yang wat lex ja tak pun wat bodo ja…
Diorang nih aku tabik spring lah coz dapat simpan perasaan diorang tanpa banyak merungut macam kucing nak beranak di minta antar ke hospital kan.

Tapi kan bukan semua masalah yang kita boleh selesaikan dan benda tu habis macam tu ja. Ada juga sesetengah masalah yang tak boleh nak diselesaikan Cuma boleh di elak atau kita hadapi masalah itu dengan tabah bak Hang Tuah berlawan dengan Jebat sambil Jebat merungut mengenai kucing rumah dia. [okey, aq tw korang nk kata ayat macam minta backhand dari korng..]

Aku pakai 1 istilah ja untuk menghadapi masalah aku iaitu IF YOU CAN’T AVOID IT JUZ FACE IT ….aku dapat ayat tu dari kak Nurulbadiah..  Ok, memang bukan mudah nak menghadapi satu2 maslah tu dengan bangganya bak dapat medal lari 500 km kan tapi sekurang2nya kita still boleh menghadapinya dan itu sudah menunjukkan kita kuat dan kita boleh menghadapi masalah lain. Yeah, face it bebeyh …

Masa aku tengah lepak2 dengan kawan2 aku nih , da sorang kawan aku nih dia kata bila dia start duk sini dia terlalu berfikir sampai dia sendiri jadi tension. Dia kata bial dia start duk sini dia  setiap saat, jam dia fikir lepas nih aku nak wat apa.
Sampaikan dia terpikir, bila aku nak mandi, bila aku nak solat, bila aku nak study dan blab la bla… pastu sorang kawan aku nih nasihatkan dia kata, kau tak perlu nak peningkan kepala piker semua. Buat macam kat rumah kau. Enjoy your life. Mengenai masalah kau pulak , kau jangan piker sangat prob kau tu . kau piker masalah orang lain lagi teruk dari kau.. so, dengan cara tu kau akan rasa bersyukur dan kau aka nada kekuatan untuk hadapinya…

Kawan aku tu jawab, tapi aku tengok korang relax ja.. kawan aku pun nasihat, kau memng Nampak kami relax macam tak da maslah tapi sebenrnya tak. Kami juga ada masalah. Cuma aku ni jenis diam2 sadja. Aku akan ceritakan kepada ayah aku dan blog. Naa itu gunanya ada blog. So, kau piker apa yang kau perlu piker sadja . dan paling penting bersyukur dengan apa yang kita da.

Sometimes life will make you a trip; Kick you when you're down; Leave you in the mud. But, only you can lift your head up high. So, dust away your past. Then soon enough, you'll be ready for more. So, you gotta take the good with the bad, smile with the sad, love what you got, and remember what you had. Then, you can smile on the most bullshit thing that might makes you cry. Life is all about risk n it requires we to jump.


Apa pun terjadi kita perlulah laluinya dengan tabah, carilah sesuatu yang boleh membuatkan kita happy , try to solve the probs then, pray to Allah. N don’t forget to read our precious love letter from Allah (god's luv letters is the best balm_Hlovate).  Ingatlah, dengan kita berdoa mengingati-Nya Dia akan membantu kita dan Dia akan beri yang terbaik buat kita. Lets make it simple, Allah akan bantu hamba-Nya yang sentiasa membantu dirinya untuk berusaha bersabar dan menghadapi hidupnya dengan tabah serta selalu mengigati-Nya. Ya, kita insan yang lemah lagi maha pelupa macam minum ice blended perisa semut setiap kali pergi pasar malam tetapi kalau kita tidak berusaha siapa yang akan bantu kita ???? siapa ??? tak ada mister / miss perfect nak turun dari langit bantu kita sayang oi… its all dpends on ourselves bebeyh….


Whatever it is juz face it n try to solve it … u cant avoid all probs yang datang ya... make our life simple… LIFE IS SIMPLE … hehehehe…. Actually, x la simple sangat…

p/s : The most damn important thing is PUT ALLAH FIRST AND YOU WILL NEVER BE THE LAST .!











No comments:

NUFFNANG