MY LIFE ! !

Followers

Visited


Tuesday, January 3, 2012

Sometimes ..

Hello,

What a wonderful day today.. apa khabar ? baik ? praise to Allah. Alhamdulillah.  Selamat datang tahun baru – 2012 .. apa azam tahun baru anda ? semangat aku berkobar-kobar nak update blog(okeyh, korang boleh muntah sekarang..) walaupun aku tahu blog aku ni Cuma hanya picisan dari blog2 lain yang lebih famus… tapi, aku tetap bersyukur coz aku buat blog bukan semata-mata nak mencari popularity tetapi untuk berkongsi kepada yang mahu membaca sahaja (yang taknak tu kau pergi main2 jauh2..)..  macam2 aku nak ceritakan kat korang tapi hanya sebahagian sahaja aku boleh ceritakan. Ehehe

Dalam entry ni da 2 perkara yang aku nak update. Ia Cuma hal yang berlaku disekililing aku dan pengalaman aku. Bak kata pepatah ‘ pengalaman yang mengajar kita erti kehidupan’.. cewaaaaahh !

First of all, aku nak bagi 1 quote kepada anda : You gotta take the good with the bad, smile with the sad, love what you got, and remember what you had. Then, you can smile on the most bullshit thing that might makes you cry.  Apa2 pun yang terjadi dalam hidup kita mesti ada sebabnya. Tidak akan terjadi sesuatu itu kecuali dengan izin Allah. So, walau seburuk atau seteruk mana hidup anda di uji mesti ada sebabnya. Sama ada Allah nak beri peringatan mahupun member kebaikan atas apa yang telah terjadi.

Lets proceed to  real story that I wanna to tell.  Semasa sem break aku dan family aku pergi melancong dekat CAMERON HIGHLAND..( YA .! mungkin bagi sesetangah orang apa kelas Cameron je kot… okeyh bagi kau mungkin NO CLASS but for me I have my own family – my family who are love me damn much .. hahaha  so, kau ada? Tak da kan ? then, shut up your dirty rat mouth. ) Di pendekkan cerita, masa aku dengan adik aku turun tangga hotel nak ge beli barang. Unfortunately, aku terjumpa jiran bilik hotel yang family aku duduk. Ada 2 orang makcik dan seorang anak lelaki diorang. Sorang makcik tu tegur aku dengan adik aku. Dan bermula sesi bertemuh ramah selama 10 min.

Makcik :  tadi ada beli ais batu kan ?
Aku : (aik, makcik ni tau mana ?) ya, ada beli tadi. Sambil senyum.
Makcik : tak sejuk ka ? dengan muka hairan & curious..
Aku : tak lah. Lagipun saya tak suka minum air panas. (hahaha)
Makcik : pelik2 aih anak dara nih . baju pun pakai baju nipis2 ja, ampa ni tak sejuk ka ?
Aku : (aku gelak..) tak sejuk pon. Biasa saja.. ( dan dengan sepontannya kepala aku    terpikir- makcik ni tak kenal ayah aku lagi. Ayah aku tak minum air ais.. hah, pelik juga kan.. hahaha)

# tak sangka aku ada orang nak kata aku pelik. Am I a weirdo ??? hahaha

Kalau anda rasa aku pelik please, please n please do me a favour. Please comment(s) n tell that im really a weird person..


Okeyh, second of all, pernah tak korang rasa ‘ wah, pandai2 nya diorang. Aku leh compete ke tak ye dengan diorang ni. Dari sekolah asrama penuh, mrsm etc’ . kalau pernah please be cool okeyh. Leklu bai ye.. seriously aku nak bagitahu – dunia kita di sekolah dengan dunia kita di university tersangatlah berbeza. Mungkin kita di sekolah tidak seglamour dengan pelaja rlain yang lebih pandai mahupun lebih talented dari kita. Tapi, inagat dunia university kalau kita pandai amik hati lecturer tak mustahil untuk kita menjadi lebih berjaya dude.

Dulu masa aku zaman sekolah pun aku terpikir ‘ biar betik, takkan la budak yang pandai kat sekolah tak leh nak keep on excellent even masuk universiti’ .. and fortunately, aku berjaya masuk university walaupun aku dapat result spm yang cukup2 nak bagi lembu makan.. kehkeh.. so, aku boleh tengok macam mana keadan di university. Memang ada benarnya apa yang aku pernah dengar tu, jika usaha pasti berjaya.

Therefore, please, please and please think positive.[  ‘world need more positive people, perhaps the one like you’, Matluthfi. ] kalau hangpa, hangpa hangpa semua pandai ambil hati lecturer anda akan berjaya. Maksud aku bukanlah dengan membodek tapi hapa pon tarak. Puih… kalau macam tu baik tak payah.. maksud aku dengan cra, buat homework, presentation yang dia bagi dan bila dia Tanya soalan tolong jawab. Kalau salah pon taka pa at least kita try kan.

Dan aku juga tahu bukan semua yang excellent di sekolah akan excellent di university. Aku da kawan yang dapat traight A tapi lepas setahun kena amik bidang lain coz dia rasa tak sesuia dan ada yang kena ambil course lain coz merit tak cukup nak apply university lain. Most friends yang aku ceritakan adalah lelaki. Kat sini aku rapat dengan perempuan tapi lelaki lagi rapat coz kalau outing aku lebih selesa keluar dengan diorang. Pertama, diorang guide aku, yang kedua, diorang tak banyak songeh.

Hurm, conclusion, think positive..  juz be yourself. Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting. So, lets live our life, people…

p/s ; honestly, aku bukanlah seoraang yang sempurna. Even, aku pon selalu think negative mengenai kehidupan. So, bila aku nasihat orang at least aku akan menasdihati diri aku jga. Maaf kalau ada kesalahan, grammar aku dah berterabur. Do tell me if any mistakes in my writing.thanks.. lastly, yang baik datang dari Allah, yang tidak baik dari diri aku sendiri. Lets live our life 4 this 2012 …











No comments:

NUFFNANG