MY LIFE ! !

Followers

Visited


Tuesday, May 3, 2011

Cek HP korang tu ori ke cap ayam !!



Apa yang perlu korang buat simple ja. Duk dalam tandas pon boleh. Tak payah susah2 pergi kedai. Kita buat cara mudah ja.

Pertama sekali korang amik HP korang dan sapa punya HP yang korang nak cek.
Ke-2 : Korang taip bnda ni *#06# then dial.

then tengok no siri yang korang dapat tu. Adakah no siri yang 7 atau 8 seperti di bawah:

Kalau no 7 dan 8 tu yang ni ----> 02 or 20 = BAD

Kalau no 7 dan 8 tu yang ni ----> 08 or 80 = NOT BAD

Kalau no 7 dan 8 tu yang ni ----> 01 or 10 = GOOD

Kalau no 7 dan 8 tu yang ni ----> 00 = BEST QUALITY

Kalau no 7 dan 8 tu yang ni ----> 13 = BAD N DANGEROUS FOR HEALTH

So, sebelum beli cek la dulu. Nak beli dulu baru cek pon boleh.

Btw, make sure ur series no. 00.

Walaupun aku guna HP China tp kualiti memang best. Nak tau aku dapat yang mana no siri ke7 dan 8??
hehehe... No. dia ialah ..........................   00 ... So,Hp aku memang BEST QUALITY lah... Thank God.
Aku bersyukur.Alhamdulillah.

p/s: aku harap maklumat diatas betul dan memberi manfaat. Insyaallah betul. Maklumat ni aku dapat dari 1 blog tapi lupa nak amik dia punya link. BTW, owner blog tu kalau da baca blog saya plis inform me. Thank 4 ur information.



 Tak sampai hati nak makan....

No comments:

NUFFNANG