MY LIFE ! !

Followers

Visited


Wednesday, January 4, 2012

Kau What The Heck

Good morning, good evening, good afternoon, good night peeps & haters ,

Hello hello hello.. I’m back .! (ceyt, bajet hot la konon.. haha) aku nak tanay hampa, bagi hampa la kan kawan macam yang hampa rasa dia can get along dengan hampa , macam hampa boleh kawan dengan dia dan tahan perangai dia ???  dan kawan macam mana pulak bagi hampa ewww wadafak dia tu ??? ce gtw sikit…

For me, as long as dia jaga perasaan orang ok la. Tapi, kita pun kena faham nobody perfect. Even kita kita ni ynag rasa huh wadahek kau tu, belum tentu lagi kita ni  perfect ok lah perfect tu macam over sangat,  belum tentu kita ni ok dan baik di mata diorang. Ingat, setiap orang ada kelemahan masing2..

Actually, entry aku aku kali nak describe tak pun nak bagi tahu antara kawan2 yang aku rasa gila dewa baik dan damn blody hell teruk … sejak aku sekolah rendah lagi aku dahh start nilai kawan – kawan yang ada di sekeliling aku. Honestly la kan , aku start terpikir dan niliai ragam manusia ni dari aku darjah 5 @ 6. Cozzzzzzzz, aku terasa dengan sesetengah perangai kawan2 aku. Biasalah manusia.

Manusia ni ada macam2 perangai, once kita kenal dia better lihat dulu macam mana, jangan terus stick dengan dia. Yang pertama, ada jenis manusia yang bila dia dapat kawan dan dia memang selesa dan rasa boleh get along dengan kawan dia tu dia akan berkepit ja dengan kawan dia. kalau dia tu jenis tak ada kawan tak menyusahkan takpun bila kawan dia tak ada dia still boleh pergi merata2 sendiri ok lagi. Lagi parah kalau dia tak leh hidup sendiri, tambah2 kalau kawan dia belajar di kelas lain 2 kawan dia tak berapa nak boleh selalu dengan dia dia akan wat kawan dia yang lain sebagai perhentian.  So, bila dia tak ada kawan dia akan cari kita untuk dia berkawan. And once dia dah da kawan lain mungkin yang kena dengan jiwa dan raga dia akan tinggalkan kita. Even, bila jalan sekali pun dia tak perasan kita berjalan di belakang dia. bagi aku kawan macam ni tak boleh pakai wadafak. Kalau kau rasa kau bagus sangat kau hidup la sendiri. Aku cukup tak suka dengan kawan macam ni.

Secondly, ag la kawan aku , ag la selalu ada bila aku susah. Last2, bila dia dah ditolong tak pun bukan dalam keadan kesusahan (orang lain rasa apa kes aku nak tolong kau. Tak  penting pun..) kita ni macam signboard jabatan perhilitan kat tepi hutan tu ja. Dia buat macam kita ni tak wujud. Massage pun tak reply kalau call lagi la haram langsung tak angkat. Ceyt.. bagi aku lain kali kalau kau minta tolong sorry la aku nak kawan. time susah tergedik2 call message. Bagi aku, kawan macam ni boleh blah… bloody hell kau..



Kawan yng jenis aku nak cerita ni pernah jadi kat aku masa aku darjah 6. Gila tersentap aku. Bayangkan bila hampa ge merata2 buat kerja dengan dia, ge sekolah dengan dia, ge makan dengan dia, berak kentut semua dengan dia (sorry meng-over-kan..) last2 bila cikgu @ kawan2 tanya sapa kawan baik dia dengan selamba bapoknya dia jawab’ aku tak ada kawan baik’ . depan kita yang mengharap jawapan kitalah sebagai kawwan baik dia tiba2 dia kata macam itu. Agak2 hampa la kana pa aku buat? TERSENTAP KOT BAI … for me, hang t upon bukan kawan baik aku.



Messages bagai nak rak, alih2 bila jumpa nak tegur pun malu.  Hahah benda ni selalu jadi bila perempuan messages dengan lelaki n vice versa.  Bagi aku kalau messages then, bila jumpa senyum2 juga taka pa. tapi kalau wat muka masam macam tempe basi baik kau tak payah nak gedik messages. Bagi aku, ok la juga kawan macam ni. 

ha, bagi hampa semua macam mana pulak??? aku sure mesti ramai lagi dan maca2 perangai ada....
apa2 pun sabar je la...

p/s: juz be urself... hahaha




3 comments:

Anonymous said...

Setiap berita tentang menghilangnya aneh Seorang pembelot itu ?

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

NSA_TATMA said...

insyaAllah... sahabat benar2 sejati akan dirimu ketemu nanti......

NUFFNANG